2012. január 25., szerda

Póréhagymás-gombás-tejszínes csirkemáj

A mai napon egy tésztás finomsággal örvendeztettem meg családomat. Bevallom az is döntő volt a választásnál, hogy legyen benne egy kis "tavasz", és a hűtő mélyén figyelő csirkemájat is felhasználjam valamire ...

A vágyott tavaszt a póréhagyma hozta meg (na és persze az a szép szál répa is, amit beledaraboltam). Nagyon megörültem, amikor az utolsó nagybevásárlás alkalmával rábukkantam a boltban. Szép volt és friss, és nem mellékesen zöld, ami mindig nagy örömmel tölt el a téli hónapok alatt :) Csodálatos volt az illata is, amikor megszagoltam. "Tavaszi illata" mellett nagyon egészséges is, hiszen számottevő mennyiségű B1- és C- vitamint, ásványi sókat tartalmaz, sok vas van benne. Bátran fogyaszthatjuk nyersen is, hiszen kevesebb allilszulfid található benne, mint a vöröshagymában. Így egy nagyon finom póréhagymás saláta elfogyasztása után sem lesz hosszan tartó hagymaszagú a leheletünk :)  





Recept (4-5 személy)

50 dkg csirkemáj
1-2 szál póréhagyma (friss)
20 dkg gomba
2 db répa (nagyobb)
5 gerezd fokhagyma
2 dl tejföl
125 dkg tejszínes krémsajt
2 dl tejszín
étolaj
só, bors, tárkony ízlés szerint

A póréhagymát, a répát (ezek mellett tehetünk még bele zöldpaprikát is, az is illik az ízekhez, de én ma inkább egy kis répás ragura vágytam :) ) megmostam, felszeleteltem és a felhevített olajon puhulásig pirítottam. Ráreszeltem a fokhagymát. Közben apróra daraboltam a gombát és azt is rádobtam a tetejére. Együtt még pár percig pároltam, majd hozzáadtam az apró darabokra vágott májat. Kevés ideig így együtt pirítottam az egészet, majd beízesítettem a fűszerekkel (hmmm, nagyon finom volt az illata már ekkor is :) ) Ezt követően hozzáadtam a tejfölt és a krémsajtot. Ezeket óvatosan összekevertem, és jól összeforraltam. A legvégén még belekevertem a tejszínt is, amely megadta végső krémességét ragumnak.
Köret: Miközben a ragu a tűzön rotyogott, vizet forraltam egy fazékban és a szokásos módon megfőztem a köretnek szánt tésztát. Ma egy kicsit elszámítottam magam, mert azt hittem, hogy van még itthon orsótésztám, de sajnos nem volt, így pennét főztem, de egyébként orsóval vagy masnitésztával is szokták tálalni.


Bátran ajánlom mindenkinek ezt a receptet, mert gyorsan kész és nagyon finom a végtermék :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons