2012. április 14., szombat

Tormás sonkatekercs

Sokan szokták kaszinótojással hidegtálakon kínálni. Én most csak a szimpla változatot szeretném bemutatni. Az elkészítése végtelenül egyszerű, és ami az előnyeire írható, hogy a hűtőbe teve több napig is eláll.
Tormaként én igazi házi tormát használtam, szerencsére jó sok van belőle a kertben :)
Leginkább csípős aromáját ismerjük a tormának, pedig nem szabad elfelejtenünk kedvező élettani hatásait sem. Nagyon sok C-vitamint tartalmaz. Régen gyógynövényként termesztették, és a C-vitamin felfedezése előtt a skorbut gyógyítására is használták. De tartalmaz még magnéziumot, kalciumot, nátriumot is. A torma csípős illóolajának belélegzése tisztítja a légutakat, ezért sok helyen az egészség szimbólumaként tekintenek rá.

Hozzávalók:
16 db gépsonka
2 dkg vaj
1 ek. liszt
2 dl tej
só, bors, szerecsendió
ízlés szerint ecetes torma

Sűrű besamel mártást készítek a vajból, lisztből és a tejből. Ízesítem sóval, borssal, de teszek még bele egy nagyon kevés szerecsendiót is. Ha kihűlt hozzákeverem az ecetes tormát, és ízlés szerint annyi fűszert, amennyi szükséges. Aztán az ízesített besamellel megtöltöm a sonkaszeleteket, feltekerem és tálra rakom. Ha  marad a krémből, azt habzsákba töltöm és a sonkatekercsek végeit díszítem vele.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons