2012. február 17., péntek

Bazsalikomos paradicsomleves

A kinti hideg miatt nem vágytam ma semmi nehezebb táplálékra, csak valami forró levest tudtam elképzelni ebédre. Persze brokkolim sincs itthon, hogy egy jó kis krémlevest összedobjak, és zöldségek hiányában ez nem is olyan egyszerű.
Vagy mégis?
Hiszen a kamrában még ott lapul jó néhány üveggel a nyáron elrakott paradicsomléből. Megnéztem a fagyasztóban (mert ugye azt mindenki tudja, hogy a paradicsom és a bazsalikom együtt egyszerűen fenséges), és szerencsére még a frissen lefagyasztott bazsalikomlevélből is maradt  :) Hmmm, már éreztem is a számban a kicsit savanykás-édeskés paradicsomleves ízét.
De nézd meg a saját szemeddel, ez lett a végtermék:


Hozzávalók (4 személy):

1,5 l paradicsomlé
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
kevés olívaolaj
bazsalikom, bors, só és cukor ízlés szerint

A fazékban az olajat felforrósítottam, rányomtam a fokhagymát, majd hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát, és  üvegesre pirítottam (ha sűrűbb levest szeretnél szórhatsz rá egy nagyon kevés lisztet). Ráöntöttem aztán a paradicsomlevet és hígítottam kb. fél liter vízzel. Beleraktam a fűszereket és összeforraltam. Majd egy kézi mixer segítségével kicsit besűrítettem a levesemet, aztán vissza a tűzre és hozzáadtam a bazsalikomot, valamint egy kevés tésztát (eperlevél volt itthon, de kiváló betű- vagy orsótésztával is). Még egyet forraltam rajta és ezzel el is készült a nagyon finom forró levesem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons